OSTATNIE WPISY

Kawiarnia Hogsmeade w Daegu

12:28 PM

Ostatnio wzięło mnie mocno na wspominki z Korei. Tęskno mi strasznie za tanim, pysznym żarełkiem, piękną i ciepłą jesienią, ale też po prostu za otaczającym mnie zewsząd koreańskim gwarem.  T̶a̶k̶ ̶j̶a̶k̶b̶y̶m̶ ̶t̶e̶r̶a̶z̶ ̶ż̶y̶ł̶a̶ ̶w̶ ̶c̶i̶s̶z̶y̶ ̶i̶ ̶s̶p̶o̶k̶o̶j̶u̶

Wspominki = zdjęcia, i tak właśnie przypomniałam sobie o wizycie w tematyczniej kawiarni w stylu Hogsmeade, którą odwiedziłam ze stacjonującymi wtedy w Daegu znajomymi.


Dojazd

Od razu muszę zaznaczyć, że niestety nie dowiecie się ode mnie dokładnie, jak dostać się do kawiarenki. Po pierwsze, nie jestem pewna, czy takie wskazówki by Wam coś dały, bo jednak opcji dojazdu może być kilka, w zależności od tego, z jakiego miejsca w Daegu startujecie.
Po drugie - zwyczajnie NIE PAMIĘTAM, jak my się tam dostałyśmy. Pamiętam tyle, że wyprawę zaczęłyśmy spod Grand Hotel w dzielnicy Suseong (수성구). Przyznaję się bez bicia, że poruszanie się koreańskimi autobusami po prostu mnie przeraża, do autobusu wsiadłam raptem parę razy, metro zawsze wygrywa. Ale Daegu ze swoimi trzema liniami metra to nie Seul, linii 12+ 💔, więc autobusami i taksówkami poruszałam się dużo częściej.

Wracając - wskazówek krok po kroku nie udzielę, ale podam adres, i zaznaczenie na mapce!  ̶s̶h̶a̶m̶e̶  Wiadomo, że osoby, które będą chciały się tam wybrać, będą korzystały z dobrodziejstw typu google maps i innych cudów, bez których nasze młode i zdolne pokolenie zginęłoby w tempie natychmiastowym. My też podążałyśmy za nawigacją, żeby nie zgubić się wśród licznych koreańskich uliczek. 


ADRES: 경상북도 경산시 성암로12길 36-11, Daegu
(36-11 Seongam-ro 12-gil, Gyeongsan, Gyeongsangbuk-do)

*** 

Wystrój

Kawiarenka może i nie powala wielkością, ale fani Harry'ego Pottera i tak będą zadowoleni 😊 Kominek, a nad nim miotła, cegła na ścianach, fotografie czarodziejów, szaty, księgi, szaliki z motywami czterech domów w Hogwarcie, wycinki z 'Proroka Codziennego'... Były nawet okulary podobne do tych, które nosił Harry 😉 Dla mnie, prawdziwego Potterhead'a, warto było się pomęczyć ze znalezieniem tego miejsca! Jedynie bar jakoś nie pasował mi do całości.











Menu

Hogsmeade = kremowe piwo, i tego właśnie trunku chciałyśmy spróbować w Daegu. Niestety, mimo zachęcającego standingu przed wejściem, nie było nam to dane, bo to, co dostałyśmy po jego zamówieniu, nie okazało się nawet zwykłym piwem. 'Kremowe piwa' zamówiłyśmy dwa, plus americano i bodajże jakąś kawę. Najnormalniejszym wytworem okazało się to ostatnie. Butter beer zaś smakowo przypominało trochę lemoniadę plus było posypane pokruszonym oreo(?!), a do americano dodano plastry cytryny(?!?!?!). Zamówiłyśmy do tego jeszcze jakieś ciasto, było ok, ale nic w stylu harropotterowym. Podsumowując: mocno się rozczarowałyśmy, a sytuacji nie polepszyło nawet całkiem dobre ciacho.

Ale takie serwetki mogłabym sobie kupić ♥

Mimo braku kremowego piwa, myślę, że Hogsmeade Cafe to fajna miejscówka, przede wszystkim na spotkanie fanów serii o młodym czarodzieju z Privet Drive. Dużym plusem jest oczywiście wystrój i kilka gadżetów, jak wspomniane okulary, różdżka czy miotła, z którymi bez problemu można sobie cyknąć fotkę. Chciałabym wybrać tam jeszcze raz, tyle że tym razem z nieco większym Leosiem, który - mam nadzieję - będzie już do tego czasu w gronie Potterhead'ów 😊😊😊


0 komentarze