OSTATNIE WPISY

23.05.2015 IntoKorea; Kraków

10:33 PM

Czas nadrobić kilka zaległych postów. Zaczynamy od trzeciej odsłony konferencji IntoKorea, która odbyła się 23.maja w Bibliotece Jagiellońskiej w Krakowie. W tym roku tematem przewodnim wydarzenia było koreańskie tabu.


Po pierwsze, organizacja była na dobrym poziomie tak jak na 1.edycji konferencji, gdzie miałam szansę być obecna. Na każdą prezentację było przeznaczone po 20 minut i mimo że nie jest to czas wystarczający na wykorzystanie danego tematu w pełni, to prelegentom udało się nakreślić każdy temat w ciekawy sposób, przedstawiając najważniejsze jego aspekty.

W wydarzeniu brało udział również kilku zaproszonych w tej okazji Gości Specjalnych, m.in. Ambasador Republiki Korei w Polsce - JE Hong Ji In, który wygłosił przemowę inauguracyjną.

Zaproszeni Goście Specjalni (od prawej): I Sekretarz i Konsul RK w Polsce Kim Shik, dr Michał Lubina, Ambasador RK w Polsce JE Hong Ji-in, dr Ewa Trojnar
(źródło: Sekcja Koreańska Dalekowschodniego Koła Naukowego UJ)


Tematów prezentacji prelegentów było sporo, jednak mnie najbardziej zaciekawiły trzy kwestie poruszone na konferencji: 'Adopcje - niechciane dzieci Korei Płd' Martyny Szymczyk, 'Niezamężne matki i nieślubne dzieci Korei Płd' Anety Kuriaty oraz 'Problem, którego nie ma. Sytuacja LGBT w Korei Płd' Dominiki Janus.
Poza konferencją, 23.maja w Bibliotece Jagiellońskiej można było również przyjrzeć się galerii zdjęć z Korei w ramach wystawy 'Odkryj piękno Korei'.




Niestety, byłam na konferencji tylko do 16:30, więc ominęła mnie jej końcowa część. Mimo wszystko cieszę się, że po raz drugi miałam okazję być słuchaczem IntoKorea i przyznam szczerze, że trochę żałuję, iż również nie zgłosiłam się do wystąpienia, może w przyszłym roku się odważę :) 
Poniżej kilka zdjęć, które udostępniam dzięki uprzejmości Sekcji Koreańskiej Dalekowschodniego Koła Naukowego UJ.





Gdzie jest Wally? :)





Zdjęcie straaaszne - ale to ja w akcji kk

Nasz pierwszy patronat! :)))


0 komentarze