OSTATNIE WPISY

Seokchon Lake Cherry Blossom Festival (석촌호수벚꽃축제)

3:55 PM

W końcu przyszła wiosna, a z nią to, co w Korei najładniejsze – kwitnące drzewa wiśni i pogoda, która aż prosi o wyjście z domu chociaż, formalnie, egzaminy połówkowe tuż za rogiem i powinnam siedzieć z nosem w książkach.


Chociaż kwiaty wiśni same w sobie stanowią miły widok, to jednak towarzyszące im festiwale skupiają na sobie większość uwagi. To właśnie dzięki nim jest w Korei kilka miejsc, które szczególnie warto odwiedzić w porze kwitnienia drzew. Do tej pory udało mi się ‘odhaczyć’ festiwal w Jinhae (진해군항제, wpis o tym TU), ale głównie cieszyłam się spacerami po bardziej znanych z nagromadzenia drzew wiśni miejscach w Seulu, takich jak Yeouido Park (여의도공원). Z racji tego, że wiosna to moja ulubiona pora roku, a świeże powietrze dobrze robi na wysiłek umysłowy (czyt.’każda wymówka jest dobra kiedy trzeba się uczyć do egzaminów’), i w tym roku wyciągnęłam znajomych z domu, tym razem w okolice stacji Jamsil.



Tuż przy Jamsil Stn. (잠실역) znajdziemy chyba najpopularniejszy w Korei park rozrywki: Lotte World (롯데월드 ) i otwarty na początku kwietnia budynek Lotte World Tower (롯데월드타워), liczący ponad 550m obiekt obecnie szczyczący się tytułem 5.najwyższego budynku świata. Wychodząc ze stacji Jamsil trafiamy pod sam spód ‘wieży’ stojącej zaraz przy jeziorze, do którego się udajemy.


Samo Seokchon Lake (석촌호수) ogromnie mi się podoba: tak jak w przypadku strumienia Cheonggyechen, po prostu nie mogę nacieszyć się miejscem, do którego można wybrać się na zwykły spacer w tak zatłoczonym i pokrytym wieżowcami mieście jakim jest Seul. Oczywiście, szczególnie w porze festiwalu kwiatów wiśni, niedorzecznym byłoby domagać się żeby miejsce nie było oblegane przez tłumy zwiedzających. Mi to jednak nie przeszkadza, więc spaceruję sobie popychana przez tłum, cieszę watą cukrową i pękam ze śmiechu słysząc kultowe rytmy koreańskiego disco polo (jacyś fani trot?).


Poniżej zdjęcia z okolicy jeziora Seokchon.








'Znajdź osobę, która nie robi zdjęcia lub nie pozuje.'
'Sweet Swan' project




0 komentarze