OSTATNIE WPISY

TOPIK - 한국어능력시험

6:54 PM , ,

W końcu przyszło mi opisać, czym cechuje się test znajomości języka koreańskiego, czyli TOPIK (Test Of Proficiency In Korean - 한국어능력시험).

TOPIK organizowany jest zarówno w, jak i poza Koreą. Do wyboru mamy aż 70 krajów zagranicznych, których dokładną rozpiskę znajdziemy na oficjalnej stronie testu - topik.go.kr. Niestety, w Polsce podejście do egzaminu nadal jest niemożliwe :/ Dlaczego – tego mi nie wiadomo, choć do odpowiednich placówek trąbiłam (i to nie tylko ja) już kilkakrotnie, niestety bliższych informacji nadal brak i nic nie wskazuje na to, by w niedalekiej przyszłości coś się w tej sprawie ruszyło. Z bliższych nam miejsc dostępne są cztery miasta w Niemczech, Praga czy Londyn. Terminy egzaminów również znajdziemy na stronie, wystarczy wejść w zakładkę '시험안내' (ang. Guidance on Examination), a następnie w '시험일정' (ang. Examination schedule).

Test dzieli wiedzę z zakresu koreańskiego na sześć poziomów:
1-2 początkujący
3-4 średniozaawansowany
5-6 zaawansowany
I tak do zeszłego roku można było zapisywać się na test obejmujący konkretne poziomy (1-2, 3-4 lub 5-6). 
Jednak w zeszłym roku struktura została zmieniona – tak oto powstały:
TOPIK I – obejmujący poziomy 1-2
oraz TOPIK II – łączący poziomy 3-6.

TOPIK I składa się z dwóch części – czytania i słuchania (odpowiednio 40 i 30 zadań), natomiast TOPIK II – z czytania, słuchania oraz pisania (odpowiednio 50, 50 i 4 polecenia). Tabela punktacji i progów zaliczeniowych danych poziomów poniżej:
źródło: www.topikguide.com
Uzyskany certyfikat z egzaminu jest ważny dwa lata. Z naszego punktu widzenia jest on przydatny, np. jeśli ktoś stara się o stypendium w Korei czy o miejsce pracy w dobrej koreańskiej korporacji.
Poprzednie testy (razem z kartami odpowiedzi), możesz pobrać na stronie www.topikguide.com (study guide > download papers). Polecamy tę stronę również przez wzgląd na inne materiały przydatne przy nauce do egzaminu, jak tabele z gramatyką, czasownikami, przymiotnikami, itd. Oczywiście, gdybyś miał/a pytanie odnośnie testu (np. terminów, lokalizacji czy rejestracji), zapraszamy do sekcji kontakt :)

I ja, i Paulina podchodziłyśmy w tym roku do TOPIKu  - i przyznajemy się bez bicia, że nie udało nam się zaliczyć wyższych poziomów. Ja nie uczyłam się wcale i mimo iż od ostatniego testu (który zdawałam półtora roku wcześniej w Budapeszcie) poziom koreańskiego na pewno skoczył do góry, tak wyszedł brak siedzenia z nosem w książce i powtórki ze struktury samego testu. 
Obie z Pauliną wychodzimy z założenia, że TOPIK przypomina trochę nieco naszą maturę z języków - czyli gramatykę, jak i słownictwo trzeba mieć w małym paluszku, nie zważając na fakt, że większość z wykutych na blachę zagadnień wyrzuci się w późniejszym etapie praktykowania języka 'na żywca'. W takim też przekonaniu utwierdziłam się patrząc na wyniki tegorocznego testu, gdzie do wymarzonego poziomu zabrakło mi więcej % niż właśnie w 2013r., gdzie różnica w mówieniu i pisaniu na co dzień jest ogromna w porównaniu do tamtego okresu. Mimo wszystko, po sprawdzeniu rezultatu moich wypocin i tak czułam się trochę tak: 
fragmnet skeczu z 'Gag Concert' - i moja ulubienica Kim Jimin w akcji
No ale nic, nie ma co się tłumaczyć, a spiąć poślady :p i wrócić do książek. Problem mam z tym nieziemski, ale cóż. Na koniec wrzucam kilka zdjęć cykniętych w Budapeszcie w 2013r. i tegoroczne, z Berlina.

Chcę znowu takie długie włosyyyyy
Grupa studentek koreanistyki z Poznania :)
!!!

0 komentarze